Visar inlägg med etikett fibro. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fibro. Visa alla inlägg

fredag 4 november 2022

fibromyalgi

Då är videon om min fibromyalgi och mina vitaminer som jag åt ute. Dessa höll mina skov på ett minimum och jag mådde väldigt bra på att äta dem. Dessa vitaminer finns även rekommenderad för fibromyalgi personer i näringsmedicinska uppslagsboken. 

Ibland måste man ta lärdom av narren och våga ta steget. Detta är något jag tänkt på i några år men nu är det gjort. Jag vågade.. Vad vill du göra som du inte vågar? Gör som narren, ta steget och våga. ❤️❤️❤️

https://youtu.be/10-3pfkrTUg

tisdag 5 mars 2019

Jävla fibromyalgi..

När ska denna dåliga period av mitt liv ta slut? Har missat väldigt många träningar pga värk i kroppen och så går man och halkar till och får ännu mer problem i ryggen. När ska det ta slut på eländet. Jag vill kunna träna för jag mår bättre av det men hur ska man kunna träna med en halv trasig rygg!? "Life sucks when you party naked" som min granne brukar säga.
Idag har man fått legat på golvet på jobbet en sväng för att ryggen värkte så förbannat när man böjde sig ner och upp för att tömma lådorna med varor. De har inte varit någon bra dag idag. 😞
Så med andra ord blev det ingen träning idag, men jag gick på ett möte med Liberalerna idag istället och lyssnade på skolfrågor från Utbildningsnämnden. Riktigt intressant faktiskt, nu har man lite mer kött på benen inför kommande år.
Det är så deprimerande när huvudet vill men kroppen inte kan. Det känns i hela mig inte bara i kroppen utav även i själen när jag inte får träna. Jag blir väldigt ledsen av att vara så här "invalid", det går hur bra som helst att träna när muskelfästet i knät är så överansträngt och slitet att det finns risk för det att gå av och samtidigt få benhinneinflammation, men när ryggen jävlas då går de fan inte att träna alls. Det är lite små sjukt. Men men sånt är livet.

Igår hade vi rep med teatergruppen, den 3 Maj 19.00 har vi premiär uppe i Västansjö Kramfors kommun. Om ni går in på Ovanmons på Instagram så finns all information för att boka biljetter. Vi kör även 4 Maj kl 19.00 samt 5 Maj kl 15.00.
Det är en egen tolkning av Askungen och den heter Hur man gifter bort en prins! Barnen kan följa Askungen sagan fläckfritt i bakgrunden av Prinsens historia. Men det finns också väldigt mycket för vuxna i denna saga, både för kvinnor och män! Det är helt klart värt att se!

Over and out

~ Lily

torsdag 28 februari 2019

Årsmöte tider

Ja vad ska man säga. Det har varit några intensiva dagar med mycket att göra! Nu har vi startat upp vårens rep inför "Hur man gifter bort en prins" gick riktigt bra trots den långa jul vilan vi har haft. Kommer bli super bra det här! Det går nu att boka biljetter till föreställningen!
Kommer komma ut biljett information på instagram "Ovanmons" och på våran facebook sida samt youtube "Orevy kanalen" här i helgen. 
I övrigt så står vi i Årsmöte tider så det är fullt upp med massa inför årsmöte saker och sånt så det är lite svårt att hålla bloggen uppdaterad just nu men jag ska göra ett försök. =)

När jag fyllde år så fick jag väldigt mycket roliga saker! En ny tarotkortlek, en ny bok Min väg till det mediala" ett harry potter halsband med den gyllene qvicken som en klocka, och en hel massa tårta. :)
Det går väldigt bra med fibromyalgi föreningen, jag är nästan klar med våran hemsida och det börjar ramla in medlemmar och vi kan nu säga att vi är igång ordentligt. Jag blir så glad av alla människor jag träffar och kan hjälpa! Det ger så mycket för mig.
I helgen kommer jag åka upp till pojkvännen så det kommer nog vara tyst i från mig i helgen men till veckan ska jag försöka uppdatera ordentligt vad som har hänt sista tiden. =)

Ha det bra så länge

Over and out
~ Lily

onsdag 20 februari 2019

Mr.Fibro

Du försöker att trycka ner mig, men jag är starkare.
Du försöker att bryta ner mig, men jag ger mig inte.
Du försöker sätta stopp på min vardag, men jag låter dig inte.
Du slår mig varje dag, men jag slår dig tillbaka.
Du försöker få mig kuvad och säng liggandes, men jag reser mig varje dag.

Ja ungefär så är det att leva med fibromyalgi ibland. Just nu kör vi, jag och fibromyalgin en kamp. Men jag tänker inte låta den vinna över mig. Jag har så mycket viktigare saker att klara av så jag tänker inte låta Mr.Fibro vinna.
I natt var det hemskt jobbigt att sova. Det krampade i lårmusklerna så jag trodde att jag skulle bli tokig. Trots att man äter Magnesium nästan dagligen.
Idag har vi haft det andra medlemmsmötet med fibromyalgi gruppen och det var väldigt givande, tycker jag som styrelsemedlem. Nästa vecka kommer vi att åka upp till Sollefteå och ha nästa fibromyalgimöte. Hoppas på att vi får in fler medlemmar!
Tycker sånt här är roligt och jag kommer nog alltid att fortsätta med att vara styrelsemedlem.

Nu ska jag faktiskt ta och försöka sova för det är jävligt jobbigt i kroppen även denna vecka!
Och i morgon fyller man 29 år så grattis på mig.

Over and out

~ Lily

måndag 18 februari 2019

En helg av smärta och mycket kärlek!

Hello!
Helgen har varit helt underbar trots mycket fibrosmärta och fibrodimma.
Det var meningen att jag skulle åka upp till Övik (Örnsköldsvik) i helgen men redan vid 04.00 på natten till fredagen så kände jag att något är inte helt rätt med min kropp och fibromyalgi. jag kommer få en mördande värk och kommer inte att orka att åka tåg dit upp. Jag tvingade mig själv att gå till affären på fredagen och hamnade i personalrummet på mitt eget jobb för jag orkade inte med alla intryck på Ica, så satt på mitt jobb resten av dagen i personalrummet och tyckte synd om mig själv, kan man säga. När vi stängde så åkte jag och chefen på Ica igen kände mig lite bättre i huvudet då, och jag tror mig se min pojkvän från Övik inne på ica i Kramfors. Trodde nästan att jag hade förlorat förståndet helt ett tag men det visade sig att jag hade sett rätt, han hade kommit ner då jag inte kunde åka upp till honom. Efter att vi hade handlat så åkte vi hem till mig så jag fick äta och sedan åkte vi hem till honom i Övik, jag fick sitta och blunda större delen av vägen dit upp då det blev för mycket intryck. Väl där så åkte vi till hans mamma för att ta en kopp kaffe och säga hej till hans syster som var på besök innan vi for hem till honom och la oss och kollade på film.
Lördagen bestod i Jula, tvätt av bil, fika och middag hos hans mamma, ett tag trodde jag att jag skulle säcka ihop men som tur var så hade jag värk tabletter och sånt med mig så jag klarade mig ganska bra. Sedan åkte vi hem till honom och jag fick vila lite i soffan innan Melodifestivalen. Topp 4 på melodifestivalen för mig
1: Lina Hedberg
2: Rebecka Karlsson
3: Martin Stenmark
4: Låt nummer ett. (Kommer inte ihåg vad dom hette)

Fick en chock när Jon Henrik gick vidare till finalen.
Lördagen fick jag även Födelsedags presenter av Pojkvännens mamma för att hon inte skulle vara hemma i veckan, Så roligt att dom tänker på mig.
söndag så var vi hos hans föräldrar igen för att säga hejdå till hans syster sedan hem till honom igen och äta middag och bara vara en stund innan tåget gick.
Dock har hela helgen präglats av smärta och ett huvud som inte riktigt har fungerat. Det är jobbigt ibland att vara bland folk när man inte kan ta in så mycket intryck men i helgen har det gått bra trots allt. Jag har stängt av när det har blivit lite mycket och det är skönt att ha en pojkvän som förstår när man inte riktigt är kontaktbar eller när man vill bara ta det lugnt för att man inte orkar så mycket pga smärtan eller dylikt.

söndag 10 februari 2019

Ny förening!

Folk kan tycka att jag har mycket att göra ibland med alla mina föreningar och intressen, men jag tycker också att det är kul och jag tycker om att ha saker att göra.
Nu har det startats upp en ny förening i Kramfors där jag sitter med i styrelsen, vi ha äntligen fått en Fibromyalgi förening här, så skönt att ha någon som faktiskt förstår hur det är att prata med, utbyta erfarenheter av, kunna be om hjälp med läkare och annat. Det är en riktigt fröjd att ha denna förening. Alla i Höga Kusten med fibromyalgi är välkommen att vara med i denna förening. Jag skulle verkligen rekommendera att gå med, just det här att ha några andra i samma situation att träffa någon gång i månaden är helt fantastiskt. Och man behöver inte prata om man inte vill, man kan bara vara med och dricka kaffe om man vill. "En för alla, alla för en" Det bästa är att man komma dit och ha en dålig dag utan att någon dömer en, Jag är så glad att jag har fått denna grupp att sitta med i och kunna prata och umgås med, hitta på saker i den mån vi orkar. För den ena dagen är inte den andra lik för någon av oss.
Tycker definitivt att fler borde gå med. 
Nästa möte är 20/2 i Kramfors på Studieförbundet Vuxen skolan första våningen kl 17.00
Kom dit, du kommer inte att ångra dig. 

I helgen så har pojkvännen varit här, på fredagen så åkte vi till min syster och var där någon timme och pratade massa skit och hade det trevligt innan vi åkte hem till mig igen, på lördagen så lånade jag och J.W hans dator för att fixa till några filmer, som jag nu måste be han skicka till mig för jag glömde lägga över dem på ett usb. Det här  med minnet är inte så där jätte bra alla dagar. Så kan de va ibland med Fibromyalgin, minnet försvinner ibland. 😝 På lördagskvällen åkte vi till min syster och ungarna igen för att titta på melodifestivalen och efter det blev det QX galan. Riktigt rolig och mysig kväll med lite gott godis och godricka. Jag ska göra allt i min makt för att Alexis ska få stå på QX scenen. Det skulle ha varit en dröm, och jag ska se till att hon får stå där, hon vet inte om detta ännu men mitt mål är att hon ska få stå där. 

Nu blir de film och lite inspirations sökande

Over and out

~ Lily

tisdag 5 februari 2019

Skam den som ger sig!!

Skam den som ger sig, jag har lyckats lärt mig själv lite lättare ccs och html koder för att lägga in reklam banners. Fy vad jag är duktigt ibland. Kände att det var på tiden att jag började lära mig själv lite sådan här kodningar då jag tycker om kreativt arbete som webbdesign och design och inte bara skrivande.
Jag håller på att kolla på nya peruker till Alexis, i nyanser lila, rosa, brun/blond. Hon behöver en ny peruk men det är lite svårt att när man inte vet hur färgerna gifter sig med hennes pigmentering. ju fler peruker desto bättre, säger dom ju, så de kanske blir alla tre för att vara på den säkra sidan. I går kväll blev jag klar med en text som jag skrivit till henne, nu väntar jag på bedömning utav den av henne. Though crowd den där Alexis, för det mesta. 😁
Idag på mitt vanliga jobb så kom det in en jäkla massa nya produkter som jag har fått prismärka och satt upp på hyllan, tog mig nästan hela dagen att göra det mellan kunderna då jag var ensam, man har ju inte direkt varit sysslolös och sysslolös gillar jag definitivt inte att vara.
I morgon kör jag i gång träningen igen efter att ha varit i stort sätt liggandes halva förra veckan. Denna kyla tar verkligen kål på en ibland. Jag har haft sådan hemsk värk och varit så trött att jag har inte orkat eller kunnat gjort något mer än sovit eller bara suttit och stirrat på datorn.
Livet med kronisk smärta och att vara så känslig på väder och temperatur är fan jobbigt ibland. Med värk och trötthet kommer depression och ångest och med det mer värk och med det mer ångest och depression. En ond jävla cirkel hela tiden, spelar ingen roll hur mycket man än försöker hålla humöret uppe så tar tröttheten och värken över. Men man vet att det bara är en liten period och att man kommer att må lite bättre om någon dag och det har jag ju gjort nu är jag helt på benen igen och tröttheten och smärtan är inte lika överväldigande som den va förra veckan.
Så imorgon blir det träning och jag hoppas att det håller sig på "normal" nivå med smärtan ända fram till sommarlägret. Jag känner att jag har inte råd att bli liggandes och orkeslös igen om jag ska lyckas ta de där bältet till sommaren.

Nu blir det iallafall sängen för det är jobb som väntas innan träningen och efter så blir det lite teaterskrivande och kanske lite mer Alexis skrivande.

Over and out

~ Lily

torsdag 31 januari 2019

Smärtan är outhärdligt

Jag hatar kyla så mycket att jag föraktar vintern. När de blir kallare ute så får jag mycket ondare i kroppen även om jag är inomhus. Jag har så ont i kroppen denna vecka pga den låga tempraturen och jag mår så dåligt när det händer. Smärtan är obegriplig och jag orkar inte göra någonting mer än att sitta och kolla på film eller sova. Det har inte blivit någon träning denna vecka men jag orkar verkligen inte göra någonting när smärtan är så här påträngande. Allt jag håller i faller ur händerna på mig för att jag har ingen styrka i dem, depressionen blir starkare för att jag inte klarar av någonting själv under dessa perioder. Smärtan och depressionen tillsammans gör att man blir tröttare än vanligt, känns nästan som om man inte har sovit någonting och att man har jobbat 4 dagars arbete utan vila.
Man är dränerad på allt både fysiskt och psykiskt.
Jag vill bara att vintern ska vara över eller åtminstånde att det blir lite mildare så jag kan börja träna igen. Jag har inte tid att ligga hemma och tycka synd om mig själv.
Sådana dagar som denna så önskar jag att jag bodde ihop med någon som kunde hjälpa mig ta hand om saker.


Over and out

~ Lily

måndag 28 januari 2019

Helgen sitter i..

Jag hade lovat att ta bild på Jumpsuiten och tröjan som jag köpte på Lindex i helgen men jag får ta det i morgon eller på onsdag, för helgen sitter fortfarande i min kropp och jag är både slut mentalt och fysiskt. I morgon har man sovmorgon och det behövs kan jag lova. Idag på jobbet har jag varit så trött så att butiken har fått en liten make over. 😜 Lite skor är flyttade på skoväggen så att samma märke är vid varandra, ett skåp i personalrummet har jag flyttat saker i och fått plats med mer saker där i och lite papper och annat har jag rensat bland och organiserat ihop. Allt för att hålla sig vaken mellan kunderna. Så trött hela jag. 😫 Jag ha lärt mig att dela mitt liv med fibromyalgin men jag kommer nog aldrig att komma över hur trött man faktiskt kan känna sig efter för mycket intryck och intensiva dagar.
Jag hoppas verkligen att jag känner mig piggare i morgon så man orkar vara mer fokuserad på jobbet än idag och orkar behålla fokuset under träningen. Sedan på onsdag så planerar jag på att ha en riktigt lat dag för att återhämta mig lite.

"Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå" 
- Gammelmor Pilrot (Pocahontas)

Med det sagt...

Over and out

~ Lily

onsdag 23 januari 2019

Fibromyalgi och träning

Jag vet att jag borde ju inte ta i så mycket som jag gör när jag tränar dom dagar jag har problem med värk i kroppen eller när jag känner att kroppen inte riktigt är som den ska, men jag kan ju inte låta bli heller. Går man i väg på träning så vill man ju ge allt, det går inte riktigt att hålla tillbaka när man är där. Är man skadad eller man har lite små ont i kroppen p.g.a. sjukdom så bör man hålla sig borta från träningslokalen, iallafall jag för jag är sån att är jag där då är det allt som gäller.
Jag har haft problem med ryggen förra veckan och det kändes bra i ryggen så i går var jag och tränade som vanligt men ryggen gav upp en sväng för att den inte var helt okey.
Idag får jag sota för det, men det är det värt om jag nu ska gå upp till svart i sommar.
Fibromyalgin får inte stoppa mitt dröm, jag borde lära mig att ta det lugnt när jag är på träning dom dagar jag har lite svårare med kroppen men det är svårt, huvudet vill mer än vad kroppen klarar av. Men jag är så glad för att jag KAN träna, många kan ju inte det med firbromyalgin, men de kan jag och det är jag så glad för.
När jag tränar så har jag färre dåliga dagar jämfört med tidigare, om jag inte tränar för hårt dom dagar jag är lite sämre som jag gjorde i går d.v.s. Jag mår mycket bättre av att träna än att inte träna. Om jag inte skulle träna på några veckor så har jag sån hemsk värk att kläder är jobbigt att ha på sig, min hud blir jätte känslig för beröring och kroppen vill inte alls vara med. Så för mig är det värt att träna trots smärta för att kunna må bra ändå.
Jag är så oerhört tacksam för det!
The struggle is real på stelheten i stället, split och spagat och att få upp benet högt i vissa sparkar är ett problem för mig. Så hemskt stel i ljumskarna, men de ska stretchas bort innan sommaren.
Jag och en av mina damer på träningen vi har sagt det att till sommaren ska vi kunna gå ner i splitt eller är det spagat, en av dem iallafall. Och de ska vi fan i mig klara tycker jag. =) Optimisten själv.


Over and out

~ Lily

torsdag 10 januari 2019

Tankar om 2018

Inlägg 303.

Ja vad säger man. Nytt år och nya möjligheter som dom säger. Just nu är det inte så mycket nya möjligheter som närmar sig vad jag vet. Har påbörjat nästa repertoar för Alexis och kollar på nya outfits åt henne. Hon kommer att få mycket uppmärksamhet i år av mig. Alexis kommer nog att dyka upp i olika sammanhang här i sommar så jag har lite press på mig att fixa fram lite saker till henne. 

Det blev en massa jobb på Life i November och December med flytten. När flytten var så gott som klar så började julruschen, så det var fullt ös hela tiden. Det var jobbigt men riktigt roligt. Jag tror inte jag skulle byta det jobbet mot något annat för jag trivs riktigt bra där. Och det är roligt att höra av chefen att kunder har berömt mig för att jag kan så mycket. Då blir man faktiskt lite glad.

Idag så börjar vårterminen på karaten och där med så börjar hårdträningen för det försöket på svart bälte i sommar. Jag har gjort upp en plan för min träning, 2 gånger i veckan kommer jag köra på som vanligt med karaten och om 3 veckor så kommer jag även att börja träna på onsdagar i våran träningslokal och sista 2 månaderna så kommer jag öka med 4 gånger i veckan. Utöver det så ska jag försöka gå eller jogga minst varje dag. Det kommer bli en hel del fokusering på träningen denna termin så man är så bra man kan vara när man ska göra ett försök på bältet. 

Hösten har varit en väldigt jobbig period rent psykiskt, det är så många som har lämnat mig under 2018 så det har varit väldigt tungt. Trodde verkligen att 2018 skulle bli mitt glada år, 2018 började riktigt riktigt bra. Jag va lycklig för första gången på länge. Men det höll inte speciellt länge. för sedan började än det ena än det andra att braka utför och dödsfall på dödsfall ramla över en. 2018 slutade med ett dödsfall och väldigt många fina minnen av den personen och väldigt många tankar på en annan person som stått mig nära, så mitt huvud var inte där det skulle vara när tolvslaget slog och 2019 började. Dessa 10 dagar har varit helt okey ändå och jag tror att jag är på rätt spår igen. Jag hoppas verkligen att 2019 blir ett bra år och att det inte blir lika många bortgångar detta år.

Man kanske ska ta och försöka städa klart inför helgen trots trötthet och smärta i kroppen, men jag kommer inte att kunna städa i helgen då man jobbar och har besök. Just nu är det en sådan där dag där fibron verkar vara värre än vanligt men jag tänker inte låta den vinna. 


Thinking about you.

Over and out 
~ Lily

onsdag 18 april 2018

En sån där dag.

Nu är jag nere i en sån där svacka igen. Jag orkar och vill ingenting. Jag som hade börjat med träningen utanför Karaten för att bygga upp konditionen och benmusklerna och sedan faller man ner i svackan. Jag tar mig alltid upp men det är jobbigt att falla ner i dessa svackor, fast vad kan man göra? Alla former av depression tillhör fibromyalgin så såna här svackor får man faktiskt räkna med ibland. Och smärtan är utöver det vanliga just dessa dagar som varit, jag har klarat mig bra ändå fram tills nu.
Jag hoppas jag får mitt nya bankkort denna vecka, det är inge roligt att vara utan, man kan varken handla eller tanka. tur är väl att man har allt man behöver just nu tills man får det dock.
Förra veckan fick man spärra kortet, polisanmäla ett Amerikanskt/kanadensiskt företag, försöka få tag på banken för reklamation av transaktion. Det blev en lång dag förra veckan när detta hände och det är väl det som slår tillbaka på en nu kanske.

Galafesten i lördags blev riktigt lyckad faktiskt. Bland de bästa festerna som jag har planerat, roliga lekar, roligt folk som kom, Riktigt god mat, Bra trubadur. Våran öppnings presentation slog som tusan. Det blev en riktigt bra kväll.

Återgå till att ta sig upp.

Over and out

~ Lily

onsdag 14 februari 2018

Fullt upp med roligheter.

När man för en gångs skull har lite ledigt då ska de tamefan retas i halsen så man hostar. Dont have time for that shit. Och på köpet så har man sträckt en sena, ledband eller muskel bakom knät så man är halv halt på köpet, jippie.... Not. 😈
Tur är väl att man faktiskt har lite ledigt fram tills på måndag så hade redan tänkt att ta det lugnt och bara glida med strömmen ett par dagar. Fast det lär väl bli soffan och sängen dessa dagar så man är pigg när man börjar jobba på måndag. fast tar man det för lugnt kanske man blir för sjuk. Brukar ju aldrig slå fel, eller?

Till veckan börjar allt skoj igen. Jobb, revy eftersnack, sista planeringen för revyfesten och massa träning för läger och mer tävling. Efter denna helg så är man inte ledig på 4-5 helger igen. Så man ska väl njuta av lugnet nu medans man har chansen. Fast jag har svårt att varva ner, iallfall huvudet. Man jobbar ju alltid på något nytt material av något slag.

I morgon ska man tillbaka till sjukgymnasten och förmodligen får jag nya övningar att göra, jag har ju just lärt mig behärska ca hälften av dem som han gav mig sist. 😒 Tycker det är lite roligt att jag får ganska lätta uppgifter än så länge och med tanke att jag tränar karate så borde jag kunna göra dessa lätta grejor som jag fått hittills men de tog ett tag ändå. Och irritationen på sig själv uppstår och då går de ju bättre?! Brukar inte göra det.
Nu först har jag börjat fått kontroll på mina sido magmuskler. Ja vi använder dem rätt mycket i karaten också men jag kunde inte ligga i sido plankan och lyfta benen från golvet och spänna sidomusklerna för en månad sedan. De är nästan skrattretande komiskt. 😆

Jag har fått frågan många gånger på facebook hur jag kan träna karate 2-4 gånger i veckan med fibromyalgi och ha de mål och drömmar inom sporten som jag har.
För mig funkar det rätt bra att träna karate, vissa dagar får jag ta det lugnt och känna av kroppen och ta det på den nivån kroppen orkar just den dagen, fast det är väldigt svårt att ta det lugnt då huvudet vet att den kan och vill mer och att man är duktig och kan klara av det. Men jag mår bäst av att träna regelbundet, min värk är inte fullt lika illa längre som den var sista tiden innan jag var tillbaka på karaten efter några års uppehåll. Min kropp mår mycket bättre och min värk är i ganska bra balans nu mera, mina skov har blivit mindre och jag mår en aning bättre både fysiskt och psykiskt av det. Jag tycker karaten är en av de bästa sporterna man kan träna. Man får både smidighet, styrka och snabbhet utan hantlar och andra verktyg. Man får även en mental träning av att träna karate, det är en form av meditation under träningen. Och man kan träna på sin egen nivå. När det kommer till mina mål och drömmar inom sporten så vad skulle man sträva efter och försöka nå om man inte hade mål och drömmar? Inte bara inom sporten utan i det vardagliga livet och på jobbet med. Drömmar och mål är något man måste ha i allt för att kunna ta sig framåt och känna att man har uppnått något, speciellt det man själv vill. Mina två primära mål inom sporten just nu är att ta mitt svarta bälte när det är dags och att någon gång innan jag dör ta ett guld i en tävling. 😄 Har även funderingar på att bli domare också men det är en sak jag tänker ta iut med om det blir av efter svart bälte.

Over and out

~ Lily

lördag 13 januari 2018

Stel som ett isspätt

Man ha lärt sig att leva med den smärta och de andra symtomen man har med fibromyalgin men det finns en sak jag aldrig kommer vänja mig vid och som jag verkligen hatar med Fibron de är denna förbannade stelhet speciellt på morgonen. Jag får stretcha ca 40 minuter varje morgon för att bli något rörlig. och helst ska jag stretcha dubbelt så mycket för att ens ha en chans att göra de höga sparkarna och de låga ställningarna inom karaten. Jag stretchar varje morgon och varje kväll men ändå är man som en jävla isspätt när man kliver upp på morgonen. man kanske ska börja sova i någon obekväm ställning som sträcker ut en lite under natten. =)

Gårdagens föreställnings gick väldigt bra vi hade fullt hus och även filmteamet där som filmade årets show. Det var en riktigt bra publik i går, och sketcherna och låtarna flöt på riktigt bra. Vi hade the time of our lives i går. Nu har vi 4 föreställningar kvar och det är lika tråkigt varje år när det börjar dra sig mot sitt slut. KOmmer filmer och bilder senare från årets show. Håller på att samla på mig lite bilder. =)

Nu ska jag snart i väg och träna för tävlingen som är den 10 Februari i Boden.

Ha en bra dag.

Over and out
~ Lily

onsdag 25 oktober 2017

Rörigt med fibro

Skriver, raderar... skriver igen och raderar.. och sådär håller det på. Vet inte riktigt vad jag ska skriva eller vad jag tänker på just idag. Huvudet är ganska fullt men ändå jävligt tomt efter de senaste två dagarna. Plus att förkylningen gör ju sitt. Feberyra ovanpå fibrodimman. 😂 det är inte lätt att vara förkyld med en annan sjukdom. 😂
Man har ont i kroppen dagligen mer eller mindre och med en förkylning så blir värken värre. Koncentrationen försvinner, tröttheten som ständigt ligger över en blir värre.
Fast nu blir väl psykologen min glad för att jag äntligen tar hand om mig själv och säger nej till andra. 😂

Over and out
~Lily

fredag 26 maj 2017

Ny plan som funkar för mig

De har tagit mig två år att hitta något som jag mår bra på. Två år av testande av olika kosttillskott och träningar som får mig att må bra med mina smärtor. Mycket av min trötthet har försvunnit och mycke av min smärta har försvunnit.
Vitaminer och miniraler som jag mår bra av som verkligen funkar för mig är.
Pharma nords Q10 och selen. En av varje 2 gånger daglingen.
Great earth zink 1 tab på morgonen
Great earth super stress 1 tab dagligen och sedan var tredje dag.
Litomove sport 1 tab morgon
K2-d3 en tab morgon
Magnesium 1 kapsel på kvällen
Och 5 kapslar omega-3, 4 gånger i veckan.

Utöver detta så promenerar jag så ofta jag kan, stretchar morgon och kväll och ibland mitt på dagen. Tränar karate 2 gånger i veckan och ska börja träna på ett ute gym i sommar och promenera.

De är ett jäkla program och en massa vitaminer men de är de värt när man få må bra. 😊

Over and out
~ Lily

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy