tisdag 20 oktober 2015

Karate Tävling

Ja då har man återhämtat sig efter ännu en intensiv och lång helg.
Fredag eftermiddag for man ner till stockholm för att sova hos kusinen för att sedan på lördagen ta en taxi in till träningslokalen och tävla.
Var där kl 08:00 på morgonen för att känna in ruet och kolla in konkurrensen för min klubb kamrat som skulle ha sin först match före lunch.
KL 09:00 startade alla barn tävlingarna, I första matchen för min klubb kamrat blev det ett brons, sedan var det ganska lång väntan för honom till eftermiddags match då han skulle ha sin fajt match även där tog hans brons. Detta var Hampus första tävlings någonsin han gjorde ett riktigt bra jobb. Grattis Hampus.

Min första match var vid ca 15 tiden, jag gjorde min kata och när jag är färdig och har pratat med min coach lite så hör jag dom ropa mitt namn på mattan bredvid för fajten. Då blev de panik, var inte på schemat att min andra match skulle komma så tidigt in på så det blev springa och hämta skydden och lämna första mattan [Jag var klar på den mattan så de gjorde inte så mycket] hoppa på matta två och där står man och ska hälsa på domarna då hög jag i högtalarna att jag har fått brons på en första mattan, jag kollar på domarna från den mattan och visar att jag ska till att köra match här så min coach får ta min medalj där. sedan var det bara detta kvar fajtas mot tjejer som väger ca 13 kilo mer än mig och är bra mycket längre för att jag fick gå upp några klasser där med. Tog ett brons där med.

Så sammanlagt till Ådalens Karate Klubb blev det 4 brons medaljer.

Direkt efter tävlingen så åkte vi hela vägen hem igen. Blev en riktigt lång lördag. Men jag hade riktigt kul och det tror jag dom andra hade också.

Over And out
~Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy