söndag 18 februari 2018

Fira eller inte fira? det är frågan

Denna vecka blir man ett år äldre och det känns både bra och dåligt.
Jag har ingen lust att bli äldre samtidigt som jag vill det. Jag är i valet och kvalet om jag ska fira eller inte. Samtidigt som jag vill fira så vill jag inte och ska jag fira så vill jag ha honom där. Samtidigt som jag bara vill glömma och göma mig för allt och alla. 
Som du ser det är med blandade känslor som jag fyller år. Jag har aldrig gillat att fira min födelsedag sedan mina fosterföräldrar bland annat förstörde mina födelsedagar för det mesta. De senaste 4 åren har jag inte riktigt firat min födelsedag och med blandade känslor så närmar det sig igen. 

Fira eller inte fira? det är frågan. :P

Nu var det länge sedan jag satt och skrev en egen låt så man kanske ska ta och försöka komma igång med det igen. Har ju mest bara blivit revy och teater grejor senaste tiden. Behöver börja få ordning på mina egna texter med. Vi får väl se om jag kan få ihop en text till. Borde börja sätta musik på dem snart så man kanske kan lägga ut dem senare. Vore ju roligt så de inte bara blir texter som ligger och skräpar någonstans i ett kollegieblock.

Månades Artis är iallafall Cher och denna låt tilltalar mig extra mycket just i dag.
Love is a lonley place without you - Cher

"I know I'm not alone
I should not be afraid
'Cause I hear your voice
And I know you're there beside me
And so I give my heart
I live to love again
But I can't let go
Of the way I feel about you
Love is a lonely place without you
I miss you and you're almost here
And I'm almost touching you
Love is a place I have to hide away
I'll never love this way again, again"
Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy