onsdag 5 februari 2020

Ocensurerat

Den 4 januari 2020 så hade vi premiär på vår Revy Ocensurerat efter ett års vila. Det blev en helt fantastisk revy. Jag och J.W är ledarna och regissörerna för revyn numera och detta var vårt första år som vi ledde hela projektet helt själva. Så vi var lite extra nervösa vad folket skulle tycka då det var våra namn som stod som regissör och producent. Ja ovanmons SH var ju också producent, men de va lite extra speciellt för oss. Och det blev en helt fantastisk revy. 4 av 5 shower var fullsatta, den femte var så gott som nästan full. Vi fick väldigt bra recensioner av folk som kom och tittade och även av tidningen.
Det var blandad humor allt från en tant som ska online handla på telefonen men hamnar i butiken, till vad som får plats i en kvinnas väska, President Donland Trump köper ovanmon och regionen, Prästen får det hett bakom öronen, Regions politikerna är i farten och summerar de senaste året. Det blev även en möhippa där på scenen, och sociala medier fick sig en liten känga.
Både jag och J.W gjorde något som vi inte har gjort tidigare år, Vi sjöng solo. Och det gick hem, så nu har vi fått lite mer smak för det.
Vår yngsta deltagare på 13 år skrev sin egen monolog helt själv.
Alltså det har varit et riktigt bra år för oss på orevyn och som ledare och regissör kan jag inte vara mer stolt över min grupp av människor. Så fantastiskt roligt att få jobba med dem. Vi är ett sånt bra gäng. och så många idéer som finns i denna lilla grupp på 6 personer.

Så fort videon är klar och jag kan börja lägga ut lite på vår youtube kanal så kommer jag att lägga ut videona även här. Men för stunden får ni klara er med bara text. :)

Jag längtar till hösten när jag får göra om hela processen med nya sketcher men samma människor. <3

Over and out

~ Lily

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åh låter ju super riktigt bra jobbat :)

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy