söndag 12 juli 2020

Dina lögner orsakade detta.

Om det är något som jag hatar så är det lögner. Lögner förstör så mycket. Det bygger upp ett falskt förtroende. Jag är uppvuxen med lögner. Alla i min närhet har ljugit för mig ända sedan jag var barn. Och då menar jag alla. det fanns en person av alla under min uppväxt som aldrig ljög för mig. Och det har gjort att jag har tappat förtroendet för många som ska vara den trygga delen under ens uppväxt. 
Jag har nolltolerans mot lögner idag. Det finns vissa lögner som jag kan ta, det rör mig inte i ryggen.
Men litar man på någon då tar lögnerna hårdare.
Dina lögner tar hårdare än alla andras för jag litade på dig full ut och jag förstår inte varför jag gjorde misstaget att lita på dig igen. Du kommer alltid att vara en lögnare precis som alla andra. Alla är lögnare tills motsatsen är bevisad.
Du fick mig att lita på dig. Du gjorde allt för att övertyga mig om att du har min rygg och att u är min person. Du fick mig att känna att jag kunde räkna med dig och att du skulle göra allt för mig.
Du fortsatte att ge mig löften och jag väntade alltid på att de löftena skulle hållas. Men det gjorde de aldrig. Du fick mig att lita på dig

Sedan jag tog beslutet att gå vidare helt och hållet så har jag mått så mycket bättre. Och det var dina lögner som gjorde att jag ville gå vidare fullt ut. För ska du ljuga och inte prioritera mig så tänker inte jag bry mig och jag tänker inte prioritera dig. 

Detta beslut är bland de bästa besluten som jag har fattat den senaste tiden. 

"Du brände dina broar när du sa det där
Som fick mig att förstå vem du egentligen är
Jag vet du bär en mask som du tror ingen ser
Och när du försöker le så ser vi den bara mer
Men du får stå kvar
För jag går nu
Ja, jag går nu
Och jag är starkare än du
Ja, jag är starkare än du
Jag är så mycket starkare än du
Det har jag lärt mig nu"

Over and out

~ Lily

1 kommentarer:

Anonym sa...

<3

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy