fredag 11 december 2020

I år blir det julpynt

Denna jul ska jag göra något som jag inte har gjort på länge. Jag ska faktiskt ha en gran och pynta den.
Och jag ska göra det för min farfar, julen var min och farfars högtid. Julen med farfar innan han dog var det absolut bästa i världen. Kliva upp tidig, äta en julfrukost, gå ut och leka i snön med farfar och kusinerna, sen blev de fika innan kalle anka på finska, sen hade vi en mysig middag innan paketöppningen och gissa vem som kom då. tomten så klart. Och ingen gick och köpte tidningen. Det var magiskt.

Tidigare år har jag bara haft lite julpynt i fönstret så att det ser ut som om jag firar jul utifrån. I år tänkte jag slå på lite stort för just min farfar, jag saknar honom otroligt mycket och jag vill bevara minnet av honom och julen och återskapa den magi som var så i år ska jag göra mitt bästa för att få tillbaka lite av det och bygga på eftersom varje år. 

Detta kommer bli väldigt konstigt för mig men väldigt speciellt då jag gör det för att hedra en speciell person. 
Det ska bli spännande att göra de här projektet för mig själv. 
Den 16 december är hans dödsdag, och i år ska jag klä min första gran på minst 10 år just denna dag så då ska min julresa börja. 
Han var en stor man, med gott hjärta, väldigt omtänksam och snäll. Han var mitt allt. Hans godnattsagor handlade dock om sin tid i andra världskriget och finska vinterkriget fast barnvänliga. Jag skulle göra vad som helst för en sån godnatt saga igen. 


Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy