måndag 28 augusti 2017

Psykologen

Idag va va första dagen hos min nya kurator/psykolog. Gick förvånansvärt bra. Har bara en massa dåliga erfarenheter av psykologer så jag hade inga höga förväntningar men she supriced me, kan jag ju säga. Fick mig att tänka i nya banor, och tänka igenom mer på mitt liv som varit och hon fick mig att inse saker jag bara hade snuddat vid tidigare. Jag visste att jag stängt av men jag trodde inte att jag skulle bli jämförd med en stoneface nyhetsuppläsare. 
Disney filmen insidan ut/inside out blev lite av en referens punkt av henne om mig. 
Jag har fått en hemuppgift av henne att göra till nästa vecka och de är att svara på 3 frågor som jag inte kommer ihåg just nu men har paperet i vardagsrummet, i skrivande stund ligger jag med feber och ont i halsen i sängen och orkar inte hämta paperet. Men basiclly ska jag svara på vad jag vill förändra, hur jag vill förändra och jag ska skriva om när de ha varit bra och vad som gjorde att de va bra.  trots att jag verkar så öppen med detta så är jag inte de, de här är bara ytligt hur de gått idag, ytligt hur det är runt mig och ytligt hur jag mår. En minst 20 årig historia med mest negtiva saker som skapat the "stoneface newscaster". jag skulle kanske ta och skriva en biografi om mitt liv och hur jag ändå har klarat mig.
Kanske inte är så konstigt att man har mer eller mindre kronisk värk i kroppen, sover dåligt och har ångest med jämna mellan rum.  life sucks when you party naked som jag brukar säga.  

Over and out
~Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy