måndag 27 maj 2019

Hud och hårvårdsserie - Q for skin

Jag har hittat en super bra hud och hår serie, jag skulle ha sagt av en slump men de va det inte. 😀 Jag fick en utbildning via jobbet på denna serie och insåg att det här är vad jag behöver så har nu börjat med denna serie. 

Q for skin är baserad på nordiska bärfröoljor från svarta vinbär, havtorn och lingon. Oljorna är rika på fetsyror omega-3, GLA och omega-6 och antioxidanter som passar hudens speciella behov. Näringen i dessa produkter både kapslarna och oljorna innehåller näring för både insidan och utsidan och gör väsentlig skillnad för en hud som är i obalans. Huden behöver denna näring och är i stor behov av den med tanke på all yttre påverkan som vi utsätter vår hud för, så som luftföroreningar och datorstrålning för att bara nämna de två största.
Har du torr och känslig hy, känslig hårbotten, torra slemhinnor, eller som jag ärrig, plitig och finnig hy? Det finns produkter för alla, dom är väldigt milda och hela familjen kan använda dem på hela kroppen. 

Jag har precis börjat med Cleansing Milk, Quick Repear Cream samt Blackcurrant Oil för min plitiga och finniga rygg samt ansikte. Det kommer inte att vara så roligt att gå runt i bikini denna sommar om jag inte får ordning på min rygg. Petra har haft samma problem som jag fast jag har det mesta av det på min rygg. 

Brist på fettsyror, kost, stress, oro, hormonell obalans är bara några faktorer som kan orsaka sådan här hy. För mig så tror jag grund faktorn är min depression, oro och min hormonella obalans som är orsaken. Att göra denna utbildning via jobbet har öppnat nya dörrar för mig och får jag ordning på mina problem med min hud, jag är hoppfull. Jag har läst mycket om dessa produkter och jag har läst om många som har blivit hjälpt och jag har läst en hel massa studier på dessa bär och dessa produkter. Jag tycker helt klart att man ska gå in på deras sida göra en analys, ta kontakt med dem, och köpa deras produkter hos någon av deras återförsäljare, många hälsokostbutiker har dessa på sina hyllor eller på deras hemsida om det inte finns i butik nära dig. 

Over and out 


~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy