fredag 3 februari 2017

Thoughts all over the place

Ibland vet jag bara inte vad jag ska säga eller göra. Livet tar sånna turns att man inte riktigt hänger med. Man hinner inte i kapp riktigt. Kvällarna är oftast jobbigare än dagarna och denna kväll är just en sån kväll. Huvudet är fullt med saker och man får inte riktigt ordning på dem.
Men en sak är säker iallafall, ut ifrån alla dessa saker som snurrar i huvudet aå jar man på två veckor fått till två egna låtar. Har inte skrivit en enda egen låt sedan 2015 men plötsligt händer det säger dom. Nu väntar jag bara på att min gitarr ska duka upp så man kan börja lägga lite musik på alla låtarna man har så man kanske kan gö något med dom senare om man känner för det. Just nu ligger dom bara och skräpar i kollegieblocket i lådan. :)
Tack vara underbara vänner och folk som stöttar mig sista tiden så har jag blivit säkrare både i mig själv, min sång och i mitt agerande på scen.
Två år har nu gått sedan jag lämnade mitt ex och med baby steps så tar jag mig tillbaka till mig själv, sjungande skådersplande karate jag. :)
Jag va bara ett skal av mitt forna show jag innan jag kunde lämna mitt ex och hitta tillbaka till den jag ville vara.
Teatern och musiken har alltid varit en stor del av mitt liv men jag tappade en del av det och sig själv när den man delade livet med inte gillade det man gjorde och man slutade i stort sett helt.

But Lily is back and ahe isnt gonne leave.

Over and out
~Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy