torsdag 9 februari 2017

Orubbligt - Orevyn 2017






Då man själv står på scen så är det svårt att ta lite bilder. Men här har jag lagt några bilder från våra repetitioner och några är från någon föreställning och fler lär det bli sedan när jag får bilderna från våran Fotograf. =)
Vi kör den absolut sista föreställningen på lördag för den 16 året i raad. Sedan ska några utav oss i ensambeln gå vidare till nästa projekt som går av stabeln till sommaren. Men de ska vi inte skriva om nu.
Årets föreställning har hetat Orubbligt och det har vi också stått för hela hösten. Trots att alla som står på scenen i år har varit med länge så har dessa personer verkligen fått visat vad dom går för. Nya personer som har fått dragit hela lasset med denna produktion och har verkligen lyckats fått till en riktigt bra Revy.


Några personer har visat att dom kan skriva och har verkligen utvecklats på skrivandet. Andra har visat hur duktiga dom är på sång och några har vuxit på scenen och blivit säkrare både som sångare och som skådespelare.
Några personer har visat att allt går bara man har viljan till det. Jag är så stolt över varenda en som har varit med och skapat årets orubbliga revy. Alla har gjort ett riktigt bra jobb. Orkestern i år kom in lite senare än vanligt men vi hade våra motgångar om det ens skulle bli en revy. Då våran oljepanna slutade att fungera ett tag då såg det riktigt mörkt ut men vi lyckades lösa problemet och vi kunde ha våran revy.

Årets orkestern är allt utöver begåvade. Trots att de blev repitiotioner sent med dem och trots att vi inte direkt är några Carolas eller Nanne Grönwalls så lyckades både vi och dom att få låtarna i årets revy att låta ganska bra.
Några andra i orkestern kom in ännu senare i processen för att hjälpa oss fylla ut musiken en del. Och under denna korta tid har dom blivit en del utav våran Revyfamilj. <3
Jag kan inte säga mer än att jag är så otroligt stolt över varenda en av alla deltagande.
Nu börjar det som sagt dra ihop sig till sitt slut för i år och man kan börja fokusera på nästa års revy.



Men som sagt några av oss från revyn ska snart börja träna på sommarspelet för 70 årsjubileet av våran Kommun.
"Vredensdagar" en föreställning om hungermarschen och svanö kravallerna som kommer ha premiär i sommar och spelas upp på hamnplanen i Nyland

Btw, så fort jag får filmen från årets revy så hamnar några av klippen på min Youtube kanal så om ni vill se lite från årets fantastiska revy så kommer det en lite notis här när det ligger på min Youtube, 




Stolt Regissör
Over and out
~Lily 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy