lördag 11 februari 2017

Dagen idag

Nu har man äntligen fått min nya gitarr och man kan återuppta gitarrspelandet och så småningom få musik på mina 7 låtar. Detta är min tredje gitarr som jag äger. Den första jag hade hade min foster lilla syster sönder och mina fosterföräldrar vägrade att betala lagningen trots att de va deras plikt att laga den då deras fosterbarn tog sönder den. Den andra jag hade slängde mitt ex på skroten för att han va sur på mig. Tack för det.
Så glad att man bara har hund som man bor med nu då kanske man får behålla denna gitarr en längre stund. 😜

När man inte har spelat på ett tag så går det lite knackigt mellan ackorden men det tar sig ju mer man övar igen.
så småningom så ska jag utöka min instrumentsamling, snart blir det en fiol i samlingen och en keyboard.

Idag kör vi sista föreställningen och just i dag måste man sjunga upp och fixa rösten ordentligt då man är hes som Bonnie Tyler och Janis Joplin. Nu börjar rösten komma igång ordentligt så sjunga går bra men det är lite hest. Snyggt blir det med halv hes röst. Detta fixar jag galant. "Inget stoppar oss nu" Scenen är mitt andra hem, ingen förkylning har någonsin stoppat mig från att stå på scen och göra det jag älskar och även fast man varit sjuk har allt gått hur jävla bra som helst och det kommer inte vara ett undantag i kväll. Allt kommer gå super bra! Som jag sagt tidigare, så stolt över alla inblandade och det kommer att visa sig i kväll. Detta kommer bli den bästa showen för i år.


Over and out
~Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy