fredag 13 oktober 2017

Teatern är mitt liv.

Har inte riktigt haft tid att skriva på ett tag. Det har varit fullt upp. Har skrivit drygt 9 st material till revyn som jag är teaterledare för. planerat möterna, försökt fått några fler skådespelare, fått dom som är med att delta med hela sitt hjärta och själ.
Har även försökt att jobba på min egen karaktär som ska vara med, riktigt roligt år tror jag det kommer att bli. Som teaterledare, manusförfattare, skådespelare och regissörassistent så har man en hel del att göra,men det är otroligt roligt också.
Idag ska jag börja på mitt 4e timjobb, barnvakt kvällar och helger. Jobbigt att vara timvikarie och ha alla mina hobbies på sidan om men de går, har man inga hobbies så blir allting tråkigare.
Just nu så mår man väl okey, det kommer och går hur man mår efter allt som hänt. Vissa dagar äre okey och andra dagar äre åt helvete. Min värk är värre än den brukar igen och det har att göra med hur man mår i övrigt. Jag försöker att ta en dag i taget just nu och fokusera på det jag älskar att göra. Men vissa dagar vill man bara ta bilen och fara härifrån några dagar och bara vara för sig själv och lämna allt bakom sig. Man från och med nu kan allting bara bli bättre eller?


Jag funderar på att göra en egen hemsida och starta ett eget företag som frilansande skådespelare/teaterledare/textförfattare, men det är fortfarande i funderar stadiet. Började fundera på detta här i dagarna nu när man ska gå sista delen av teaterledarutbildningen i helgen. Teatern är mitt allt, spela, skriva, skapa finns inget roligare. Finns inget annat som får en att må så bra som att hålla på med något som man verkligen älskar.

Om man kanske ska ta och skriva lite till revyn så ni har något att se i januari. =)

Over and out
~Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy