söndag 7 januari 2018

Tankar i dag.

Att leva med ständig värk och depression är inte alls lätt alla dagar. lägg till förkylning på det. Jag skulle lätt kunna jämföra en mans förkylning med personer med fibromyalgi som har en förkylning. Man är minst sagt lika utslagen och lika gnällig, fast den enda jag kan gnälla till är min hund och hon kan inte direkt hämta te åt mig. :)
Jag har i stort sett sovit mest hela dagen, lagom utslagen och ingen insomnings medicin behövdes. Men lika trött för det när man vaknar som vanligt. Jag skulle ge vad som helst för att få en natt, bara en natt med riktig djup sömn, att man får känna sig riktigt utvilad, bara en natt och en bra dag utan trötthet. Det hade varit drömmen. 
Jag hoppas jag är frisk nog att börja träna träna på tisdag efter jul uppehållet och börja resan mot tävlingen i februari och resan mot det svarta bältet som jag förhoppningsvis ska klara på sommarlägret 2019. My big goal in life just nu. Det enda som faktiskt är tryggt och stabilt just nu, veta att man har träningar 3-4 gånger i veckan. 

På fredag ska våran revy dokumenteras på film som tidigare år. Vi får hoppas vi får filmerna tidigare i år så man kan fylla på våran O-revy kanal på Youtube. Man säger detta varje år men det är ju sant också. revyn i år är riktigt bra. Nästan "O-nödigt" bra. Rappa sketcher, bra låtar och riktigt bra texter om både lokala, inrikes och utrikes händelser. Vi har verkligen använt huvudet ordentligt i år och skapat en bra show. 

jag kommer bli gråhårig i förtid, det är ett riktigt huvudbry att försöka förstå. Det sägs en sak men en annan görs. snart ger jag upp och stänger igen och bara låter det rinna ut i sanden. Jag orkar inte försöka förstå längre.
Efter gårdagens skrivande och tänkande så får jag inte riktigt stopp på tänkandet. Det far runt i huvudet på mig som en virrvelvind men en sak som hela tiden kommer upp är funderingen och tanken på hur det skulle kunna vara. Hur det skulle kännas, vad det skulle krävas och vad som behövs.

Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy