måndag 29 juli 2019

stora frågor och nya lärdomar.

Idag när jag var på jobbet så fick jag lära mig någonting helt nytt.
Enligt en dam som brukar komma in och prata om bibeln med mig talade om för mig att, nu ska vi se om jag kan få det här rätt. Anledningen till att jag är så överaktiv och måste ha saker att göra hela tiden, speciellt träna och att jag finner mitt lugn och ro i träning och att vara aktiv är p.g.a. att jag blev matade med den sortens mat när jag var mindre och för att det är ett modernt samhälle vi lever i nu. Hm, så mina intressen som handlar om att man måste vara aktiv egentligen kommer från den mat jag har ätit? Men hur förklarar det att jag inte äter samma mat som tidigare? 😕😵

Och en annan sak! Hur kan vi reda ha fått meddelanden om hur vi ska sköta våran miljö? Enligt henne så har vi fått alla medel, verktyg och svart på vitt hur vi ska ta hand om världen våran från vår "skapare" men vi väljer att inte se det. Vart står det hur vi ska sköta vår värld? Och om vi inte "gör" det som vi ska göra, om vi nu har fått allt detta, ska han syndafloda ner oss? Hm, stora frågor men ändå lite roligt.

Hon blev inte så glad när jag sa att jag är mer en zen-buddist än en jehovas vittne. Jag förknippar mig mer med buddisten, den är mer i min smak och mer jag och där tänker jag vara. Fast det är kul att läsa om allt religioner och hitta skillnader och likheter.
Med dessa stor frågor ute i etern så säger jag godnatt

Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy