torsdag 4 juli 2019

Svart bälte.





Nu när glädjen och sånt har börjat att lägga sig så kan man börja tänka klart igen. I söndags kom vi hem från sommarlägret i Mora med karate klubben och karate organisationen. ett 5 dagars läger med både Bromma klubben och Höganäs klubben. I lördags så var det gradering och jag och 2 till från vår klubb gjorde försöket på svart bälte och vi alla tre klarade oss. Alla andra som graderade sig klarade sig med. Lördagen var ett enda stort kaos av känslor, nervositet och glädje. En helt magisk dag för mig. Jag började träna för 22 år sedan och det har varit en dröm sedan dess att ta mitt svarta bälte och nu så har jag gjort det. Bästa dagen i mitt liv. Det har varit en helt otrolig vecka med en massa nervösa känslor ända fram till man fick bältet i handen. Många skratt och många tårar. Nu är det att sikta vidare och träna ännu hårdare för att nå nästa mål.






Over and out


~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy