tisdag 30 juli 2019

Lyckorpiller

Det börjar bli lite utdraget och tjatigt men jag drömde om dig i natt igen. Jag vet inte varför jag drömmer om dig ibland. Jag vill inte vara med dig, men du va en stor del av mitt liv. Du va den som fick mig att växa i mig själv, den som puchade mig att bli bättre och göra det jag mår bra av. Du fick mig att lita på folk igen. Du fick mig att börja må bra efter uppbrottet med mitt Ex. 
Det är kanske därför som jag drömmer om dig om nätterna nu, för att jag går igenom en jobbig period och du va den som fick mig att må bra då.
Denna del ur Love me back to life med Bon Jovi beskriver ganska bra vad jag skulle vilja säga. För jag kan inte själv sätta ord på det.


"These days I'd trade sight for feeling
There are days my feeling's gone
Can't figure out whose life I'm living
I don't know right from wrong
When I lost my faith 
You found it and gave it back to me
There's a new light on your halo; it took blind eyes to see"

Iallafall, här kommer drömmen jag drömde.

Du och jag var i en socialsituation, lyssnade på historier och campfire songs, jag halv låg på en divan del av en soffa, det fanns bara en ledig plats kvar vid mig du halv sätter dig där.
Du får ögonkontakt med mig och ler, du försöker se om jag saknar dig.
Du tar din hand och rör vid mig för att se om jag skulle acceptera det, jag tar din hand och håller din. 

Jag vill inte släppa taget om dig, nu när jag har dig nära mig.
Jag ska resa mig och gå i väg och hämta en sak, när du drar ner mig i soffan igen 😂& kysser mig

Jag går där i från när en kompis frågar "va va de där" jag svarar "ja du känner väl mig, känner jag för något så gör jag det" kompisen håller med och jag vaknar för sista gången.


Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy