fredag 18 januari 2019

Mammas grejor tar över.

Ja vad ska man säga.
Idag har jag erövrat garderoben så nu behöver man inte jävlas med mor mins saker när man ska komma åt lakan och sådant. Plus att jag slipper se hennes saker, de gör mig mest bara irriterad att se.
Det har nu gått 1½ år sedan hon flyttade hit och först nu har jag börjat fått undan hennes saker.
Att det ska va så svårt att börja leta efter eget, spelar ingen roll hur mycket jag än tjatar på henne. Hon verkar inte vilja ta det ansvaret, hon ska inte vara mitt ansvar och hennes grejor ska inte vara mitt ansvar men hon lägger det på mig. Men då får hon leva med att de blir som det blir med dem. Jag kan inte ens stoppa ner dator kartongen ner i mitt förråd för att alla hennes köksprylar och annat har fyllt upp mitt förråd för att jag har packat ner allt hennes dit ner förutom kläder, ett skåp och lite andra skit prylar som jag kallar det.
Det bästa är väl att hon är mer nere i Sundsvall hos min morfar och tar hand om honom och hon har varit där lite över ett år så jag har mitt privat liv och jag bor väl tekniskt sett själv iallafall, men hennes prylar tar sådan plats i min lägenhet så jag kan inte sätta upp mina hyllor som jag hade tänkt göra innan hon flyttade hit.
Snart får det vara nog, hon får ta sitt ansvar snart och hitta eget trots allt. Saker som "Ja men du ska ju få de där när jag dör" kan man få höra ibland om vissa saker som jag irriterar mig på. Men än är hon inte dö så än är det inte mitt och jag vill egentligen inte ha det heller.

I kväll är jag chaufför till min pappas tjejs dotter som är på stand up kväll på hotell höga kusten. Har fått låna deras bil att köra dom med då min bil inte går just nu. Måste verkligen skaffa en ljuddämpare till den och laga hålet i burken. Fick en tvåa på den skiten men hann inte att fixa det innan ombesiktnings månaden var slut så då passade jag på att ställa av den så man har varit utan bil sedan november. Kul att köra någon annans bil med ibland.

Ja nu blev de massa skit skrivning. Men nu ska jag återgå till att vika kläder.

Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy