söndag 10 februari 2019

Så mycket kärlek!

Nu är denna artikel några år gammal men den är så fin. Den suger verkligen tag i ens hjärta. Jag satt med gåshud och tårar i ögonen genom hela när jag satt och läste den. Jag vet hur mycket "internet vänner" kan påverka en och bli en del av ens "familj" Och jag känner igen mig i många utav historierna som kommer ut om folk som finner sin verklighet i spel, på scen eller i musiken. Man kan vara någon annan och leva ut sina egna drömmar, som i den här historien om en kille som hade en ovanlig sjukdom som gjorde att hans muskler förtvinade och han hamnar i rullstol. Han börjar gamea som sitt fritidsintresse istället för sport som alla andra i hans ålder. I spelet så är han är runner, en karaktär som springer mycket, för där kan han springa. Han blir en del av en guild/flock i spelet och där kommer han att få så många fina vänner och bundsförvanter som finns där för honom och inte dömer honom, och han finns där för dom.
Helt klart värt att läsa berättelsen om mats, så otroligt starkt. Jag finner inga ord för hur mycket kärlek som kan finnas mellan människor på olika håll bakom en skärm.
Låt alla vara den som dom är och ingenting annat. Och ha en uppgörelse om hur du ska kunna kontakta internetvännerna om någonting skulle hända.
Så mycket kärlek och sorg i en och samma berättelse, jag är helt tom på ord.

Sänder en hel massa kärlek till alla. 💗
Ta hand om varandra!


Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy