söndag 10 februari 2019

Ny förening!

Folk kan tycka att jag har mycket att göra ibland med alla mina föreningar och intressen, men jag tycker också att det är kul och jag tycker om att ha saker att göra.
Nu har det startats upp en ny förening i Kramfors där jag sitter med i styrelsen, vi ha äntligen fått en Fibromyalgi förening här, så skönt att ha någon som faktiskt förstår hur det är att prata med, utbyta erfarenheter av, kunna be om hjälp med läkare och annat. Det är en riktigt fröjd att ha denna förening. Alla i Höga Kusten med fibromyalgi är välkommen att vara med i denna förening. Jag skulle verkligen rekommendera att gå med, just det här att ha några andra i samma situation att träffa någon gång i månaden är helt fantastiskt. Och man behöver inte prata om man inte vill, man kan bara vara med och dricka kaffe om man vill. "En för alla, alla för en" Det bästa är att man komma dit och ha en dålig dag utan att någon dömer en, Jag är så glad att jag har fått denna grupp att sitta med i och kunna prata och umgås med, hitta på saker i den mån vi orkar. För den ena dagen är inte den andra lik för någon av oss.
Tycker definitivt att fler borde gå med. 
Nästa möte är 20/2 i Kramfors på Studieförbundet Vuxen skolan första våningen kl 17.00
Kom dit, du kommer inte att ångra dig. 

I helgen så har pojkvännen varit här, på fredagen så åkte vi till min syster och var där någon timme och pratade massa skit och hade det trevligt innan vi åkte hem till mig igen, på lördagen så lånade jag och J.W hans dator för att fixa till några filmer, som jag nu måste be han skicka till mig för jag glömde lägga över dem på ett usb. Det här  med minnet är inte så där jätte bra alla dagar. Så kan de va ibland med Fibromyalgin, minnet försvinner ibland. 😝 På lördagskvällen åkte vi till min syster och ungarna igen för att titta på melodifestivalen och efter det blev det QX galan. Riktigt rolig och mysig kväll med lite gott godis och godricka. Jag ska göra allt i min makt för att Alexis ska få stå på QX scenen. Det skulle ha varit en dröm, och jag ska se till att hon får stå där, hon vet inte om detta ännu men mitt mål är att hon ska få stå där. 

Nu blir de film och lite inspirations sökande

Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy