lördag 2 februari 2019

Jobb och teater.

Ja då sitter man här och försöker att få reklamen på bloggen att bli någonting annat. Då jag kanske kommer att bli säljare för ett företag så tänkte jag att jag skulle göra reklam för dem på min blogg också, men det går lite trögt att lära mig hur allt detta funkar med reklam på bloggen och sånt.
Men det är värt ett försök iallafall.
Man ska inte vara rädd för att ge sig in i någonting nytt, man måste ju utvecklas.
Efter helgen här kommer jag få veta om jag har fått ett till jobb i den galleria som jag redan jobbar i för Life. Detta på ök av jobb blir isåfall på bokhandeln i denna lilla stad, och jag har sökt ett homeparty jobb med för att ha ett säljjobb att göra vi sidan av allt. Jag gillar att jobba som säljare det är bland det bästa jobb jag haft utanför teaterjobben då. Teater är mitt liv och därför kommer jag alltid att jobba för Alexis och ha mina teatergrejor på fritiden.
Denna vecka har jag haft sådan värk i kroppen att det har varit jobbigt att göra något eller orka med något, men sådana dagar får man också ha ibland.

I helgen så blir det ganska lugnt skulle jag tro, jag behöver en lugn helg för att återhämta mig ordentligt efter denna onda vecka, och kunna fokusera lite på teatern.

Snart kör vi igång med repetitionerna för "Hur man gifter bort en prins" en egen version av Askungen. En föreställning både för barn och vuxna, barnen kan följa sagan men det finns även mycket för de vuxna med. 😋 Vi har en del vuxna skämt och igenkänningsfaktorn finns på många ställen. Till veckan så kommer det en liten teaser att läggas ut på youtube och det kommer även att läggas ut på min blogg eftersom det är jag som spelar prinsen. 😉 Till veckan kommer även prinsen att synas lite grann ute på byn och härja med. Kanske just du råkar ut för något bus. 😁

Gonatt 😍

Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy