onsdag 20 februari 2019

Mr.Fibro

Du försöker att trycka ner mig, men jag är starkare.
Du försöker att bryta ner mig, men jag ger mig inte.
Du försöker sätta stopp på min vardag, men jag låter dig inte.
Du slår mig varje dag, men jag slår dig tillbaka.
Du försöker få mig kuvad och säng liggandes, men jag reser mig varje dag.

Ja ungefär så är det att leva med fibromyalgi ibland. Just nu kör vi, jag och fibromyalgin en kamp. Men jag tänker inte låta den vinna över mig. Jag har så mycket viktigare saker att klara av så jag tänker inte låta Mr.Fibro vinna.
I natt var det hemskt jobbigt att sova. Det krampade i lårmusklerna så jag trodde att jag skulle bli tokig. Trots att man äter Magnesium nästan dagligen.
Idag har vi haft det andra medlemmsmötet med fibromyalgi gruppen och det var väldigt givande, tycker jag som styrelsemedlem. Nästa vecka kommer vi att åka upp till Sollefteå och ha nästa fibromyalgimöte. Hoppas på att vi får in fler medlemmar!
Tycker sånt här är roligt och jag kommer nog alltid att fortsätta med att vara styrelsemedlem.

Nu ska jag faktiskt ta och försöka sova för det är jävligt jobbigt i kroppen även denna vecka!
Och i morgon fyller man 29 år så grattis på mig.

Over and out

~ Lily

1 kommentarer:

Unknown sa...

Kämpa på o bra jobbat 😊

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy