måndag 18 februari 2019

En helg av smärta och mycket kärlek!

Hello!
Helgen har varit helt underbar trots mycket fibrosmärta och fibrodimma.
Det var meningen att jag skulle åka upp till Övik (Örnsköldsvik) i helgen men redan vid 04.00 på natten till fredagen så kände jag att något är inte helt rätt med min kropp och fibromyalgi. jag kommer få en mördande värk och kommer inte att orka att åka tåg dit upp. Jag tvingade mig själv att gå till affären på fredagen och hamnade i personalrummet på mitt eget jobb för jag orkade inte med alla intryck på Ica, så satt på mitt jobb resten av dagen i personalrummet och tyckte synd om mig själv, kan man säga. När vi stängde så åkte jag och chefen på Ica igen kände mig lite bättre i huvudet då, och jag tror mig se min pojkvän från Övik inne på ica i Kramfors. Trodde nästan att jag hade förlorat förståndet helt ett tag men det visade sig att jag hade sett rätt, han hade kommit ner då jag inte kunde åka upp till honom. Efter att vi hade handlat så åkte vi hem till mig så jag fick äta och sedan åkte vi hem till honom i Övik, jag fick sitta och blunda större delen av vägen dit upp då det blev för mycket intryck. Väl där så åkte vi till hans mamma för att ta en kopp kaffe och säga hej till hans syster som var på besök innan vi for hem till honom och la oss och kollade på film.
Lördagen bestod i Jula, tvätt av bil, fika och middag hos hans mamma, ett tag trodde jag att jag skulle säcka ihop men som tur var så hade jag värk tabletter och sånt med mig så jag klarade mig ganska bra. Sedan åkte vi hem till honom och jag fick vila lite i soffan innan Melodifestivalen. Topp 4 på melodifestivalen för mig
1: Lina Hedberg
2: Rebecka Karlsson
3: Martin Stenmark
4: Låt nummer ett. (Kommer inte ihåg vad dom hette)

Fick en chock när Jon Henrik gick vidare till finalen.
Lördagen fick jag även Födelsedags presenter av Pojkvännens mamma för att hon inte skulle vara hemma i veckan, Så roligt att dom tänker på mig.
söndag så var vi hos hans föräldrar igen för att säga hejdå till hans syster sedan hem till honom igen och äta middag och bara vara en stund innan tåget gick.
Dock har hela helgen präglats av smärta och ett huvud som inte riktigt har fungerat. Det är jobbigt ibland att vara bland folk när man inte kan ta in så mycket intryck men i helgen har det gått bra trots allt. Jag har stängt av när det har blivit lite mycket och det är skönt att ha en pojkvän som förstår när man inte riktigt är kontaktbar eller när man vill bara ta det lugnt för att man inte orkar så mycket pga smärtan eller dylikt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy