onsdag 6 februari 2019

Vad är ditt bästa teaterminne?

Alexis blev rätt nöjd med min text jag har skrivit till henne, känns skönt att en sak är klar för sommarens framträdande för henne. Nu ska vi bara hitta någon bra outfit till den kräsna queenen. Det kan ta lite tid ibland. Men skam den som ger sig.

Idag så har vi hittat på lite bus inför våran föreställning i April som jag själv är med i. Det var riktigt roligt också. Kan inte berätta vad det är än men det kommer ni nog att märka så småningom vad det är för roligheter som vi har gjort. Kommer bli en toppen föreställning det här, trots att det inte är någon revy som vi vanligen brukar ha varje år. Men som det ser ut så kommer det nog att bli en nästa år igen, revy alltså och det är ju iallafall jag över lycklig för. Jag har saknat revyjobbet hela vintern. Det är så tomt på helgerna i januari och första helgen i februari utan revyn och det har varit väldigt tomt i december utan repetitioner som man är van vid. 
Men ibland behöver man ta en paus för att organisera upp och ordna med saker som är runt omkring för att komma tillbaka starkare och bättre än tidigare. 💪 Har ni varit på en teaterföreställning eller revyföreställning? Vad var det? Vad är det bästa teaterminnet ni har? Vad är det sämsta?

Mitt sämsta revyminne jag har är från 2012. Vi skulle ha våran andra show för det året och under dagen den dagen så fick jag ett missfall, jag var inte långt gången men det kändes ändå i magen. Hade ont i magen och jag blödde som en gris. Men jag drog på mig "the show must go on" mask och körde hela föreställningen den dagen.
Det bästa minnet är nog det senaste. Jag och J.W skrev det mesta utav materialet, och vi drog det tyngsta lasset, med att ordna repetitionerna, fixa dit musikerna, hålla kolla på allt. Och det stoltaste med det hela är att det blev det bästa året genom tiderna. Riktigt stolt över öppning och avslutningslåtarna som blev en riktigt dunder succé. En egen version av "Vi glider in" och "I love Rock'n'Roll" 

Just i skrivande stund så sitter jag mest bara och kollar runt på nätet lite efter saker till både Alexis och till mig själv. 

Over and out

~ Lily

1 kommentarer:

Unknown sa...

Duktig du är :)

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy