tisdag 5 februari 2019

Skam den som ger sig!!

Skam den som ger sig, jag har lyckats lärt mig själv lite lättare ccs och html koder för att lägga in reklam banners. Fy vad jag är duktigt ibland. Kände att det var på tiden att jag började lära mig själv lite sådan här kodningar då jag tycker om kreativt arbete som webbdesign och design och inte bara skrivande.
Jag håller på att kolla på nya peruker till Alexis, i nyanser lila, rosa, brun/blond. Hon behöver en ny peruk men det är lite svårt att när man inte vet hur färgerna gifter sig med hennes pigmentering. ju fler peruker desto bättre, säger dom ju, så de kanske blir alla tre för att vara på den säkra sidan. I går kväll blev jag klar med en text som jag skrivit till henne, nu väntar jag på bedömning utav den av henne. Though crowd den där Alexis, för det mesta. 😁
Idag på mitt vanliga jobb så kom det in en jäkla massa nya produkter som jag har fått prismärka och satt upp på hyllan, tog mig nästan hela dagen att göra det mellan kunderna då jag var ensam, man har ju inte direkt varit sysslolös och sysslolös gillar jag definitivt inte att vara.
I morgon kör jag i gång träningen igen efter att ha varit i stort sätt liggandes halva förra veckan. Denna kyla tar verkligen kål på en ibland. Jag har haft sådan hemsk värk och varit så trött att jag har inte orkat eller kunnat gjort något mer än sovit eller bara suttit och stirrat på datorn.
Livet med kronisk smärta och att vara så känslig på väder och temperatur är fan jobbigt ibland. Med värk och trötthet kommer depression och ångest och med det mer värk och med det mer ångest och depression. En ond jävla cirkel hela tiden, spelar ingen roll hur mycket man än försöker hålla humöret uppe så tar tröttheten och värken över. Men man vet att det bara är en liten period och att man kommer att må lite bättre om någon dag och det har jag ju gjort nu är jag helt på benen igen och tröttheten och smärtan är inte lika överväldigande som den va förra veckan.
Så imorgon blir det träning och jag hoppas att det håller sig på "normal" nivå med smärtan ända fram till sommarlägret. Jag känner att jag har inte råd att bli liggandes och orkeslös igen om jag ska lyckas ta de där bältet till sommaren.

Nu blir det iallafall sängen för det är jobb som väntas innan träningen och efter så blir det lite teaterskrivande och kanske lite mer Alexis skrivande.

Over and out

~ Lily

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy