söndag 24 februari 2019

att vara plagiat eller inte vara!

Ja då var den 4de deltävlingen över i Melodifestivalen. Jag fattar att en låt måste ha ett visst antal ackordslingor i följd för att utredas om det är plagiat men om dom kan anklaga Jon henriks låt för att vara avicii plagiat och den va inte ens lik varför får man inte ens säga att Johns låt to late for love är rena plagiatet för att den var otroligt likt en annan låt. Sen om det är skillnad mellan dur och moll så va de fortfarande totalt lika varandra. Jaja bara att acceptera att man är dum i huvudet. Melodifestivalen är inte vad det en gång har varit.

Ne nu orkar jag inte bry mig om det längre. Det är som det är. =)

Over and out

~ Lily

2 kommentarer:

Lycka sa...

Kan inte du skriva vilken låt den liknar? Sitter och tycker att någon slinga i låten är så lik något annat men baske mig om jag kommer på vilken låt.

Mrs J sa...

Just nu står det helt stilla. Den är väldigt likt en låt från nittio talet som jag lyssnade på när jag var yngre. och den är ganska lika kwabs - saved med men det är otroligt likt en låt från 90talet 00 talet.

Skicka en kommentar

 
©Elisabeth Jäntti Tema: Fairy